flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

За 2014 рік

                                                                                Начальнику Територіального управління

                                                                               Державної Судової Адміністрації

                                                                               Миколаївської області

                                                                               В.І. Сікиринському

 

 

 

 

 

 А Н А Л І З

про стан розгляду звернень громадян

Ленінського районного суду м. Миколаєва

за 2014 рік

           

            В Ленінському районному суді м. Миколаєва обов’язок з організації роботи зі зверненнями громадян, контролю за строками вирішення та проведення аналітичної роботи з 01.10.2013 р. покладено на консультанта з судової статистики суду – Переходову С.Ю. (Наказ №255).

У порівнянні з 2013 роком в 2014 році загальна кількість поданих скарг та заяв збільшилась, але майже всі вони при розгляді виявилися необґрунтованими.

 

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

 

0

 

32

20

12

0

30

2

32

8

10

10

4

0

 

Протягом 2014 року до Ленінського районного суду м. Миколаєва надійшло 32 зверненя громадян,  з яких - 20 заяв та 12 скарг, з них: 5 скарг на процесуальні дії суддів  та 7 скарг на працівників апарату суду.

            Всі скарги надійшли від фізичних осіб.

Скарги на процесуальні дії суддів визнано необґрунтованими та громадянам роз’яснено, якщо не згодні з рішеннями суддів, мають передбачене Законом України право оскаржувати  прийняте суддею рішення. Крім того, в деяких скаргах пояснено, що питання про притягнення судді до відповідальності згідно Закону України «Про судоустрій і статус суддів» не можуть бути вирішені головою суду.

Так, громадянка Алейнікова Т.Г. звернулася зі скаргою на дії судді Семерея М.Ф. та проханням видати їй копію диску судового засідання, в якому вона являлася потерпілою. Скаржниця отримала роз’яснення керівника апарату суду, що вона може отримати копії дисків вказаних нею судових засідань в канцелярії суду.

Що стосується скарг на дії працівників апарату суду, то три з них визнані обгрунтованими.

Наприклад, скарга громадянина Веселеги С.О. на на некоректну поведінку секретаря судовго засідпання Наумкіну І.М. та скарга громадянина Ступки О.П. на помилково оформлені виклики до суду секретарем судового засідання Наумкіної І.М. Останню притягнуто до дісциплвнарної відповідальності за неналежне виконання службових обов’язків та оголошено догану.

Також були проведені перевірки на звернення громадянина Стамат А.А. відносно працівників канцеляріїї суду щодо не видачі йому виконавчих листів. Після перевірки виконавчі листи Стамат А.А. були отримані та працівникам канцелярії наголошено про недопущення порушень Інструкції з діловодства.

Протягом 2014 року до суду надійшло одне повторне звернення громадянина Першина В.О., перша заява якого не містила зауважень, пропозицій чи скарг на дії суддів та апарату суду, не була викладена суть порушеного питання, а тому, згідно ст.7 Закону України «Про звернення громадян», заяву повернули громадянину з відповідними роз'ясненнями. При повторному зверненні громадянин не прийняв зауваження, та звернувся з тією ж заявою, не вказавши суть порушеного питання, однак заявнику було роз’яснено, що для повного вивчення та раціонального викладення ситуації, що склалася, йому необхідно звернутися  до юриста, адвоката чи іншого спеціаліста в галузі права. 

Також надходили звернення від одних і тих же громадян, але вони містили окремі заяви чи скарги. Так, наприклад громадянин Каюда Ю.О. п’ять раз звертався з заявами про надання різного роду інформації та видачу виконавчого листа. На всі заяви чи скарги громадянина Каюди Ю.О. було отримано обґрунтовані відповіді.

За 2014 рік надійшло два депутатських звернення. В одному з яких просили надати інформацію щодо наказів про призначення державних службовців головою Ленінського районного суду м.Миколаєва. Відповідь на депутатське звернення була надана протягом 1 дня, яка містила всю необхідну інформацію.

Друге депутатське звернення надійшло від Народного депутата України Сольвар Р.М., в якому він просив надати інформацію про стан розгляду подання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Миколаївської області про встановлення способу виконання рішення суду по справі №2-91/2005 за позовом Булавко А.П., Булавко А.І., Пономарьова П.О. до МПП «Алсу» про заборону самочинного будівництва.  На дане депутатське звернення була надана розгорнута відповідь з роз’ясненнями про стан  розгляду вищевказаного подання.  

Від Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, інвалідів Великої Вітчизняної війни та неповнолітніх заяв та скарг в звітному періоді до суду не надходило.

Всі  звернення, що надійшли   у звітньому періоді  розглядались у встановлені Законом терміни. Деякі звернення для надання повної обгрунтованої відповіді потребували  додаткового часу на вичення всіх питань, пов’язаних зі станом справ.   

8 звернень розглянуто в строк до 5 діб, 10 звернень розглянуто в строк до 15 діб. 10 звернень розглянуто в строк до 1 місяця. 4 звернення розглянуті до 45 діб, однак громадянам надано попередню відповідь про те, що їх справи знаходяться в апеляційному суді, а тому обґрунтовану відповідь по заяві чи скарзі буде надано після повернення справ до Ленінського районного суду м. Миколаєва.

На всі звернення, що надійшли до суду громадянам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді.

Особистий прийом громадян проводиться головою суду та керівником апарату суду щоденно.

При роботі зі зверненнями громадян суд дотримується вимог Інструкції з діловодства, а саме при надходженні звернення до суду формується наглядове провадження, реєстраційно – контрольна картка на заяву або скаргу, також вказане звернення реєструється в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, йому присвоюється відповідний індекс документу. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера пропозицій, заяв та скарг, що забезпечує ситематизацію, пошук, аналіз і зберігання звернень громадян. Пропозиції, заяви і скарги, на які даються попередні відповіді з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття рішення і вжиття заходів щодо вирішення пропозицій, заяви, скарги.

Причини надходження необґрунтованих звернень, скарг є суб’єктивними, вони виявляються в певному суб’єктивному ставленні особи до предмета відповідного звернення, його нерозумінні. Низька правова культура громадян та їх необізнаність у чинному законодавстві України призводить до звернення в судову інстанцію із заявами, скаргами на дії та рішення суддів.

Суддями Ленінського районного суду м. Миколаєва проводиться робота по об’єктивному і вчасному розгляду заяв та скарг, перевірки викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства, і повідомлення громадян про наслідки розгляду заяв та скарг.

            Судом проаналізовані причини та обставини надходження скарг та заяв за підсумками 2014 року.

 

 

                                                                                       

 

Голова Ленінського районного

суду м. Миколаєва                                                                                                  М.В. Олефір

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вик.: Переходова С.Ю.

тел.: 55-95-07