flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Держслужбовці працюватимуть за новими правилами

10 грудня 2015, 13:47

 Сьогодні Верховна Рада України після ряду невдалих спроб та перенесень розгляду питання нарешті прийняла закон про державну службу, який передбачає створення професійної державної служби на конкурсній основі.

За Закон (проект №2490) “Про державну службу” проголосував 261  народний депутат.

Згідно з останніми правками Закон буде введено в дію з 1 травня 2016 р. Кабмін у місячний строк з дня опублікування Закону повинен підготувати проект щодо приведення у відповідність з Законом про державну службу інших нормативно-правових актів.

З голосу також було внесено низку правок стосовно фінансування, поширення на окремих членів конкурсної комісії з відбору держслужбовців Закону про запобігання і протидію корупції.

Дія цього Закону поширюється на посади держслужби у секретаріаті Кабміну, Адміністрації Президента, у міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади, органів прокуратури, органів військового управління, державних колегіальних органах, а також їх територіальних органах, у місцевих державних адміністраціях, в інших державних органах (зокрема, це керівники апаратів ВСУ, КСУ, вищих спецсдів, ВККСУ, ВРЮ і т.д.).

В свою чергу зверніть увагу, що дія проекту не поширюється на Президента, членів Уряду, народних депутатів, суддів, працівників прокуратури, працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, працівників державних підприємств, установ та організацій, військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та інших органів, яким присвоюються спеціальні звання, помічників Президента України, працівників патронатних служб.

Окремо слід зазначити, що працівників патронатних служб віднесли і помічників та наукових консультатнтів суддів КСУ та помічників суддів. Самі судді неодноразово наголошували на неприпустимості позбавлення помічників суддів статусу державних службовців. 25 листопада РСУ та ДСАУ звернулись до В.Гройсмана стосовно цього положення. На сайті ВР наразі доступна лише редакція проекту до другого читання від 3 листопада, яка не враховує цих правок.

Законом визначено 3 категорії держслужбовців та 9 рангів:

- категорія “А” (вищий корпус державної служби)

До цієї категорії включено керівника Секретаріату Конституційного Суду України та його заступників, керівників апарату Верховного Суду України, апарату вищих спеціалізованих судів України та їх заступників. Зауважимо, перша редакція проекту пердбачала, що до цієї категорії також віднесено і відповідних керівників апаратів ДСАУ, ВККСУ, ВРЮ тощо.

- категорія “Б” (керівники підрозділів, в т.ч. керівники апаратів апеляційних та місцевих судів та їх заступники)

- категорія “В” — інші посади державної служби, не віднесені до категорій “А” та “Б”.Документ також передбачає конкурсну процедуру обрання на посади державної служби, створення відповідних дисциплінарних комісій, порядок службового розслідування тощо.

Право на рівний доступ до державної служби мають громадяни України, яким виповнилось 18 років, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче:

1) магістра —  для посад категорій “А” і “Б”;

2) бакалавра, молодшого бакалавра — для посад категорії “В”.

Також відзначимо, відповідно до Закону заробітна плата державного службовця складається з:

1) посадового окладу;

2) надбавки за вислугу років;

3) надбавки за ранг державного службовця;

4) виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця за рахунок економії фонду оплати праці державного органу;

5) премії (у разі встановлення).

Мінімальний розмір посадового окладугрупи 9 у держорганах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, становить:

з 1 січня 2017 року - 1,25 розміру мінімальної заробітної плати;

з 1 січня 2018 року - 1,5 розміру мінімальної заробітної плати;

з 1 липня 2018 року - 1,75 розміру мінімальної заробітної плати;

Керівники державної служби протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом у межах економії фонду оплати праці мають право встановлювати державним службовцям додаткові стимулюючі виплати.