Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Працівники апарату Сарненського районного суду Рівненської області закликали високопосадовців — Президента, Прем’єр-міністра, Голову Верховної Ради — бути послідовними в прийнятті рішень. Так, говориться в листі, «Прикінцевими та перехідними положеннями» проекту закону «Про державну службу» передбачено, що із закону «Про судоустрій і статус суддів» зникне абзац із зазначенням розміру посадового окладу працівників апарату храмів Феміди. Хоча попередніми своїми актами як парламентарі, так і урядовці гарантували цим особам підвищення зарплат. В грудні Парламент планує прийняти закон «Про держслужбу», а працівники апарату сподіваються, що можновладці дослухаються до їхніх прохань.
Відкритий лист
щодо оплати праці працівників апарату судів
Шановні панове! Працівники апарату Сарненського районного суду Рівненської області, який є місцевим загальним судом, хочуть довести до вашого відома ситуацію, яка може скластись із оплатою праці працівників апарату судів.
Так, законом «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VI1 ч.1 ст.144 закону «Про судоустрій і статус суддів» доповнено абз.2, згідно з яким встановлено мінімальний посадовий оклад працівника апарату суду в розмірі 30% посадового окладу судді та зобов’язано Кабінет Міністрів забезпечити збільшення видатків держбюджету на оплату праці працівників апарату судів.
Це ж положення ще раз закріплене законодавцем у законі «Про забезпечення права на справедливий суд», що набрав чинності 28.03.2015, яким у новій редакції викладено закон «Про судоустрій і статус суддів», де п.2 ч.1 ст.147 розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30% посадового окладу судді місцевого суду; посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.
Пунктом 13 «Прикінцевих та перехідних положень» цього закону також зобов’язано Кабінет Міністрів у 3-місячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим актом. Зазначений 3-місячний строк сплинув 30 червня 2015 року.
На момент подання відкритого листа Кабінетом Міністрів відповідні зміни до його постанови «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 9.03.2006 №268 внесені, але чомусь саме до посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату апеляційних та місцевих (загальних, спеціалізованих) судів у 2015 році застосовується 50-відсоткове зменшення.
І що ж тепер? Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту про державну службу від 30.03.2015 №2490 передбачає виключення абз.2 ч.1 ст.147 закону «Про судоустрій і статус суддів» (про матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи). Тобто таке положення перекреслює попередні рішення законодавця, які приймались в одному законі та підтверджені наступним законом.
Згідно з приписами ч.2 ст.22 Конституції при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
То чому ж одним законом Верховна Рада дає працівникам апарату суду право на достатній життєвий рівень, а іншим законопроектом його забирає?
У часи загрози державному суверенітету України, нестабільної економічної ситуації, зростання цін на комунальні та інші послуги, продукти харчування, ліки, товари, необхідні для життя кожної людини, виключення абз.2 ч.1 ст.147 закону «Про судоустрій і статус суддів» призведе до зубожіння працівників апарату судів, які знову отримуватимуть мізерну, злидарську заробітну плату, що також не узгоджується зі схваленою Президентом Стратегію реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015—2020 роки.
(матеріал видання "Закон і Бізнес")