flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації Ленінського районного суду м. Миколаєва за 2018 рік

16 січня 2019, 10:04

         В.о. начальника Територіального управління

                                                                     Державної Судової Адміністрації

                                                                     Миколаївської області

                                                                     О.М. Дзюбі

 

 

 

 

 

 

 Аналіз

про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації

Ленінського районного суду м. Миколаєва

за 2018 рік

 

 

Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”  від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року №348 – (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян).

Слід зазначити, що прийом громадян протягом робочого часу здійснюється керівником апарату суду та головою Ленінського районного суду м. Миколаєва, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження у відповідному розділі комп’ютерної програми документообігу суду КП “Д-3” з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення і після відповідної резолюції голови суду передаються спеціалісту з судової статистики суду, для реєстрації в журналі обліку заяв та скарг громадян.

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду та керівником апарату.

У суді дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожне звернення оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

            В Ленінському районному суді м. Миколаєва обов’язок з організації роботи зі зверненнями громадян, контролю за строками вирішення та проведення аналітичної роботи покладено на провідного спеціаліста з судової статистики суду – Маковієнко О.Є.

У порівнянні з 2017 роком в 2018 році загальна кількість поданих заяв збільшилась на 7, про що свідчать дані таблиць. Майже всі вони при розгляді виявилися необґрунтованими.

 

Табл. 1 (2018 р.)

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

 

28

24

4

0

28

0

28

23

4

1

0

0

 

Табл. 2 (2017р.)

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

 0

 

21

12

9

2

21

0

21

18

2

1

0

0

 

Протягом 2018 року до Ленінського районного суду м. Миколаєва усього надійшло 28 звернень громадян, з яких - 24 заяви та 4 скарги.

Головними причинами звернень громадян з заявами та скаргами до суду в проаналізований період часу є :

- на затягування розгляду справи — 3;

- на дії судді – 2;

- на дії працівників суду — 2;

- відсутність рішення в ЄДРСР – 2;

- про видачу копії рішення суду – 2;

- про порушення прав обвинуваченого – 1;

- про перебування судді на лікарняному – 1;

- про наявність заяв в матеріалах справи - 1

- інше (про рух справи про адміністративне правопорушення; про рух адміністративної справи; про рух цивільної справи; про підтвердження дати виклику до суду; про повернення судового збору; на дії працівників «Укрпошти»; на зростання вартості ЖК послуг; про видачу свідоцтва про розлучення) – 14;

          В цілому більшість причин звернень громадян з заявами та скаргами залишися незмінними у порівнянні з 2017 роком.

Все частіше громадяни користуються офіційним веб-сайтом суду, надсилаючи Електронні форми звернення громадян, що містять: запити про рух справи; заяви про відкладення розгляду справи; скарги на зростання вартості ЖК послуг та інше. Хоча такі звернення не підлягають розгляду в рамках Закону України «Про звернення громадян» та всеж на них надається судом відповідь або роз’яснення.

 

Що стосується скарг на дії суддів, то 02.07.18 р. надійшла скарга Кальмар Н.К., щодо тривалого розгляду справи відносно Макієва Ф.М. та Кальмара С.С.

07.09.18 р. надано відповідь та роз’яснено причини тривалого розгляду, а саме: тричі змінювався склад суду; клопотання сторони захисту про допит свідків. На момент розгляду скарги справу вже було розглянуто.

 

03.09.18 р. з апеляційного суду Миколаївської області було перенаправлено заяву Таргонської Х.В. щодо «сфабрикування» справи відносно Кіракосяна Л.В. та тривалого її розгляду.  27.09.18 р. на вказану заяву було надано відповідь про вжиття всіх необхідних заходів для розгляду справи в розумні строки. Висновок про недоведеність вини Кіракосяна Л.В. на момент розгляду заяви зробити неможливо, оскільки судовий розгляд не було закінчено.

 

11.04.2018  року до суду надійшла заява від Лешедько І.Г. про надання відомостей з приводу перебування судді на лікарняному. 13.04.2018 р. на адресу заявника було надано відповідь з посиланням на лист непрацездатності, яким підтверджено перебування судді на лікарняному.

 

Також, протягом звітного періоду до суду надійшло 4 звернення від Погребного В.М. (одне з них – повторне), який просив підтвердити факт наявності в матеріалах справ заяв на отримання процесуальних документів.

В іншому зверненні Погребний М.В. просив підтвердити виклик до суду на 23.06.18. При перевірці було встановлено, що секретар судді Рум’янцевої Н.О. помилково зазначила дату наступного судового засідання «23.06.18» замість вірної «25.06.18». Аналогічні запити Погребного В.М. надходили до суду з Державної судової адміністрації та з територіального управління Державної судової адміністрації України в Миколаївській області.

 

Що ж стосується скарг  на дії працівників суду, можна зазначити наступне.

29.10.2018 р. Бережнова І.В. звернулася на телефонну «гарячу» лінію ДСА зі скаргою на дії секретаря судового засідання – Луциної А.М. Скаржник стверджувала, що не отримувала повісток або повідомлень про дату слухання справи, та телефонна розмова відбувалася в «хамській формі».

Як вбачається з пояснювальної записки секретаря судового засідання Луциної А.М., всі телефонні розмови здійснювалися в робочому кабінеті. Під час розмови в кабінеті були присутні суддя та помічник, які можуть підтвердити, що поведінка Луциної А.М. була етичною та коректною.

 

         Керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення проблемних питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникові надається усна допомога та відповідні роз’яснення. Всі звернення надійшли поштою (в тому числі електронною) або були подані особисто до канцелярії суду.

  Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду.

      Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» не має.

      За звітний період часу відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» надійшло 12 запитів про надання інформації.

      Всі інформаційні запити отриманні в порядку визначеному вищевказаним законом розглянуто своєчасно, а саме протягом п’яти робочих днів. Інформаційних запитів, які розглянуті з порушенням строків немає.

 

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

  1. За підсумками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян в 2018 році слід прийти до висновку, що у Ленінському районному суді м. Миколаєва розгляд звернень громадян, що надходять до суду, здійснюється з постійним контролем за своєчасністю іх розгляду та повнотою надання відповідей заявникам, скаржникам, тощо.
  2. Суддями Ленінського районного суду м. Миколаєва проводиться робота по об’єктивному і вчасному розгляду заяв та скарг, перевірки викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства і повідомлення громадян про наслідки розгляду таких заяв та скарг.
  3. Звернути увагу суддів на необхідність вжиття додаткових заходів щодо недопущення процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ відносно яких надходять скарги, а також працівників апарату суду про необхідність належного виконання своїх службових обов’язків та необхідність своєчасної відправки поштової кореспонденції для виклику сторін в судове засідання, додержання правил Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

 

 

Керівник апарату Ленінського

районного суду м. Миколаєва                                                                      І.О. Поліщук

 

 

 

 

Вик.: Маковієнко О.Є

тел.: 53-30-60