Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Начальнику Територіального управління
Державної Судової Адміністрації
Миколаївської області
Сікиринському В.І.
Аналіз
про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації
Ленінського районного суду м. Миколаєва
за 2017 рік
Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року №348 – (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян).
Слід зазначити, що прийом громадян протягом робочого часу здійснюється керівником апарату суду та головою Ленінського районного суду м. Миколаєва, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.
Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження у відповідному розділі комп’ютерної програми документообігу суду КП “Д-3” з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення і після відповідної резолюції голови суду передаються провідному спеціалісту з судової статистики суду, для реєстрації в журналі обліку заяв та скарг громадян.
Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду та керівником апарату.
У суді дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожне звернення оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.
В Ленінському районному суді м. Миколаєва обов’язок з організації роботи зі зверненнями громадян, контролю за строками вирішення та проведення аналітичної роботи покладено на провідного спеціаліста з судової статистики суду – Маковієнко О.Є.
У порівнянні з 2016 роком в 2017 році загальна кількість поданих заяв зменшилася на 2, про що свідчать дані таблиць. Майже всі вони при розгляді виявилися необґрунтованими.
Табл. 1 (2017 р.)
залишок звернень на початок звітного періоду |
надійшло звернень за звітний період |
у тому числі |
звернення, що надішли від |
строки розгляду звернень |
залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду |
|||||||
заяв, пропозицій |
скарг |
громадян |
народних депутатів |
усього розглянуто звернень |
у тому числі |
|||||||
всього |
з них повторних |
до 5 діб |
до 15 діб |
до 30 діб |
до 45 діб |
|||||||
0 |
21 |
12 |
9 |
2 |
21 |
0 |
21 |
18 |
2 |
1 |
0 |
0 |
Табл. 2 (2016р.)
залишок звернень на початок звітного періоду |
надійшло звернень за звітний період |
у тому числі |
звернення, що надішли від |
строки розгляду звернень |
залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду |
|||||||
заяв, пропозицій |
скарг |
громадян |
народних депутатів |
усього розглянуто звернень |
у тому числі |
|||||||
всього |
з них повторних |
до 5 діб |
до 15 діб |
до 30 діб |
до 45 діб |
|||||||
0
|
23 |
13 |
10 |
2 |
18 |
0 |
23 |
8 |
15 |
0 |
0 |
0 |
Протягом 2017 року до Ленінського районного суду м. Миколаєва усього надійшло 21 звернення громадян, з яких - 12 завя та 9 скарг.
Головними причинами звернень громадян з заявами та скаргами до суду в проаналізований період часу є :
- невидача копій рішень суду та виконавчих листів (та про повторну видачу копії рішення суду) — 6;
- на дії суддів — 9;
- на дії працівників суду — 1;
- відсутність рішення в ЄДРСР – 1;
- щодо спеціалізації судді – 1;
- інше (заява про накладення арешту на майно; на дії патрульної поліції, на дії працівників ПАТ «Миколаївгаз») - 3
В цілому більшість причин звернень громадян з заявами та скаргами залишися незмінними у порівнянні з 2016 роком
Так, наприклад 24.01.2017 р. та 26.01.2017 р. до суду надійшли три скарги з СІЗО м. Миколаєва від Рекрута О.В. Який сраржився на дії судді Ю.П. Крутія, а саме на упереджене ставлення до провадження та затягування судового розгляду. В свою чергу Рекруту О.В. було надано відповідь про те, що судом вживаються всі заходи, щодо розгляду кримінального провадження впродовж розумних строків, але з незалежних від суду об’єктивних причин (звільнення судді у відставку та розгляд кримінального провадження спочатку новим складом суду, не доставка обвинувачених конвоєм, неявка захисників) розгляд справи неодноразово відкладався.
19.06.2017 року до суду надійшла заява від Лешедько І.Г. з приводу зникнення його клопотання про витребування доказів з матеріалів справи. Суддя Д.Г. Губницький, після прослуховування аудіозаписів судового засідання від 21.03.2016 року, надав відповідь, що клопотання про витребування доказів, яке було усно заявлено суду, було вирішено відповідно до стадії судового процесу.
Що ж стосується скарг на дії працівників суду, можна зазначити наступне.
23.02.2017 року до суду надійшла заява Лєбєдєва М.Б. щодо неправомірних методів прийому судом апеляційної скарги. Заявнику було роз’яснено порядок прийому та реєстрації апеляційних скарг, та повідомлено про направлення цивільної справи до апеляційного суду Миколаївської області на наступний день після надходження апеляційної скарги до суду.
Також, протягом звітного періоду до суду надійшла скарга від Остафійчук В.Д. та Остафійчук О.А. про неотримання копії рішення суду. Керівником апарату було перевірено обставини, викладені в скарзі, та надано відповідь про порядок надсилання копій рішень суду та порядок їх оскарження. Вказано на те, що в матеріалах справи є докази надсилання копії рішення скаржнику.
В першому півріччі 2017 року до суду надійшла 1 заява від Вальчук І.С. про відсутність рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень. На вказане звернення було розяснено порядок реєстрації справ в автоматизованій системі документообігу суду та вказано що для перевірки наявності рішення в ЄДРСР необхідно посилатися на номер справи а не на номер провадження.
Керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення проблемних питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникові надається усна допомога та відповідні роз’яснення. Всі звернення надійшли поштою (в тому числі електронною) або були подані особисто до канцелярії суду.
Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду.
Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» не має.
За звітний період часу відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» надійшов 21 запит про надання інформації.
Всі інформаційні запити отриманні в порядку визначеному вищевказаним законом розглянуто своєчасно, а саме протягом п’яти робочих днів. Інформаційних запитів, які розглянуті з порушенням строків немає.
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:
Керівник апарату Ленінського
районного суду м. Миколаєва І.О. Поліщук
Вик.: Маковієнко О.Є
тел.: 53-30-60