flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації Ленінського районного суду м. Миколаєва за 2019 рік

17 лютого 2020, 11:37

 

 

 Аналіз

про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації

Ленінського районного суду м. Миколаєва

протягом 2019 року

 

Для поліпшення діяльності, спрямованої на виконання Закону України "Про звернення громадян", Ленінським районним судом м. Миколаєва, з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, двічі на рік проводиться узагальнення роботи зі зверненнями громадян.

Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”  від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року №348 – (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян).

Слід зазначити, що прийом громадян протягом робочого часу здійснюється керівником апарату суду та головою Ленінського районного суду м. Миколаєва, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг. Пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є: обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; розміщення для огляду та використання необхідних для громадян довідкових матеріалів, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян, правила поведінки в приміщенні суду та ін).

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження у відповідному розділі комп’ютерної програми документообігу суду КП “Д-3” з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення і після відповідної резолюції голови суду передаються провідному спеціалісту з судової статистики суду, для реєстрації в журналі обліку заяв та скарг громадян.

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду та керівником апарату.

У суді дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожне звернення оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

            В Ленінському районному суді м. Миколаєва обов’язок з організації роботи зі зверненнями громадян, контролю за строками вирішення та проведення аналітичної роботи покладено на провідного спеціаліста з судової статистики суду – Маковієнко О.Є.

У порівнянні з 2018 роком в 2019 році загальна кількість поданих заяв зменшилась, про що свідчать дані таблиць.

 

Табл. 1 ( 2019 р.)

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

0

20

17

3

0

18

2

20

11

6

2

1

0

 

 

Табл. 2 ( 2018р.)

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

0

21

12

9

2

21

0

21

18

2

1

0

0

 

Протягом 2019 року до Ленінського районного суду м. Миколаєва усього надійшло 17 заяв та 3 скарги. Звернення до суду надходили за допомогою поштового зв'язку, електронної пошти та передавались громадянами особисто.

 

Головними причинами звернень громадян з заявами до суду в проаналізований період часу є:

- на дії працівників канцелярії суду – 5;

- про витребування документів з установ  — 2;

- запити щодо статистичних даних, роботи Електронного суду та порядку звернення до суду  – 13.

 

         Так, 15.01.2019 р. до суду надійшла скарга від Снісаренко О.В., який зазначав, що працівник канцелярії безпідставно прийняла та приєднала до матеріалів справи Відзив від сторонньої особи, яка не є стороною по справі. 24.01.2019 р. на вказану скаргу було надано роз’яснення про те, що перевірка документів на відповідність нормам чинного процесуального законодавства це повноваження судді, а тому в діях працівника канцелярії не вбачається порушень.

 

         27.02.2019 р. до суду надійшло депутатське звернення від Народного депутата України Безбаха Я.Я. стосовно неналежного виконання посадових обов’язків працівниками апарату суду, а саме не направлення виконавчого листа до Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області, згідно їх запиту. З метою перевірки фактів, викладених у депутатському зверненні, керівником апарату було призначено службове розслідування.

 

В липні 2019 року до суду надійшло колективне звернення від голови правління СГВК «Родіна -1» щодо тривалого розгляду кримінального провадження. На вказане звернення було надано розгорнуту відповідь про заміну суддів – учасників колегії та про передачу справи до Миколаївського апеляційного суду через відсутність можливості сформувати колегію суддів для розгляду даного кримінального провадження.

        

         Керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення проблемних питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникові надається усна допомога та відповідні роз’яснення.

Аналізуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що причинами звернень є правова необізнаність громадян та учасників судового процесу, незнання та нерозуміння повноважень керівництва, працівників апарату суду, тощо.

Проте, керівництвом Ленінського районного суду м. Миколаєва постійно вживаються заходи, спрямовані на покращення доступу громадян до правової інформації та зменшення кількості письмових звернень, що надходять до суду, а саме:

- перегляд та оновлення розділу «Новини», «Інформація для громадян» на веб-сайті суду;

- розповсюдження інформації завдяки роботі функціоналу «Список справ, призначених до розгляду», «Справи, що можуть становити суспільний інтерес» на веб-сайті суду;

- розміщення в канцелярії суду папок із зразками процесуальних заяв для учасників судового процесу;

- перегляд та оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду із зразками документів та корисною інформацією для громадян;

 

Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» не має.

 

За звітний період часу відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» надійшло 14  запитів про надання інформації.

Всі інформаційні запити отримані в порядку, визначеному вищевказаним законом, розглянуто своєчасно, а саме протягом п’яти робочих днів. Інформаційних запитів, які розглянуті з порушенням строків немає.

 

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. За підсумками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян протягом 2019 року слід прийти до висновку, що у Ленінському районному суді м. Миколаєва розгляд звернень громадян, що надходять до суду, здійснюється з постійним контролем за своєчасністю їх розгляду та повнотою надання відповідей заявникам, скаржникам, тощо.
  2. Суддями Ленінського районного суду м. Миколаєва проводиться робота по об’єктивному і вчасному розгляду заяв та скарг, перевірки викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства і повідомлення громадян про наслідки розгляду таких заяв та скарг.
  3. Звернути увагу працівників апарату суду на необхідність належного виконання своїх службових обов’язків та необхідність своєчасної відправки поштової кореспонденції для виклику сторін в судове засідання, додержання правил Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

 

 

Керівник апарату Ленінського

районного суду м. Миколаєва                                                                      І.О. Поліщук