flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації Ленінського районного суду м. Миколаєва за 2020 рік

15 лютого 2021, 14:44

Начальнику Територіального управління

                                                            Державної Судової Адміністрації

                                                            Миколаївської області

                                                            О.О. Сальнікову

 

 

 

 

 

 

 Аналіз

про стан розгляду звернень громадян та надання відповідей на отримання публічної інформації

Ленінського районного суду м. Миколаєва

за 2020 рік

 

Для поліпшення діяльності, спрямованої на виконання Закону України "Про звернення громадян", Ленінським районним судом м. Миколаєва, з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, двічі на рік проводиться узагальнення роботи зі зверненнями громадян.

Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”  від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року №348 – (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян).

Слід зазначити, що прийом громадян протягом робочого часу здійснюється керівником апарату суду та головою Ленінського районного суду м. Миколаєва, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг. Пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є: обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; розміщення для огляду та використання необхідних для громадян довідкових матеріалів, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян, правила поведінки в приміщенні суду та ін).

 Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження у відповідному розділі комп’ютерної програми документообігу суду КП «Д-3» з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення і після відповідної резолюції голови суду передаються провідному спеціалісту з судової статистики суду, для реєстрації в журналі обліку заяв та скарг громадян.

Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду та керівником апарату.

У суді дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожне звернення оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

            В Ленінському районному суді м. Миколаєва обов’язок за ведення діловодства зі звернення громадян, проведення аналітичної роботи та здійснення узагальнення про підсумки роботи суду зі зверненнями громадян покладено на провідного спеціаліста суду – Болдирєву С.Г.

У порівняно з 2019 роком в 2020 році загальна кількість поданих заяв збільшилась, про що свідчать дані таблиць.

 

Табл. 1 (2020 р.)

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

 

0

 

26

23

3

0

26

0

26

20

6

0

0

0

 

Табл. 2 (2019р.)

залишок звернень на початок звітного періоду

надійшло звернень за звітний період

у тому числі

звернення, що надішли від

строки розгляду звернень

залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду

заяв, пропозицій

скарг

громадян

народних депутатів

усього розглянуто звернень

у тому числі

всього

з них повторних

до 5 діб

до 15 діб

до 30 діб

до 45 діб

 

0

 

20

17

3

0

18

2

20

11

6

2

1

0

 

Протягом 2020 року до Ленінського районного суду м. Миколаєва усього надійшло 23 заяви громадян та 3 скарги. Звернення до суду надходили за допомогою поштового зв'язку, електронної пошти та передавались громадянами особисто.

Головними причинами звернень громадян з заявами до суду в проаналізований період часу є :

- на дії працівників канцелярії суду – 2;

- про звернення до суду в порядку цивільного судочинства  — 11;

- про проведення воркшопів для співробітників суду  – 1;

- про направлення копій документів, які не мають процесуального значення – 1;

- про видачу копії судового рішення – 2;

- інші запити на інформацію (щодо стадії розгляду справи, щодо набрання рішенням законної сили) – 9.

 

         Так, 16.01.2020 за супровідним листом територіального управління Державної судової адміністрації України в Миколаївській області вих. № 5/3-105/20 від 15.01.2020 до суду надійшло колективне звернення від Дем’янченко А.С. та Процько М.І., яким заявлено пропозицію проведення воркшопів для співробітників суду на тему доступу до публічної інформації. 24.01.2020 р. на вказане звернення було надано відповідь про те, що в Ленінському районному суді вирішенням питань, пов’язаних з доступом до публічної інформації у суді займається незначна кількість працівників. Пропозиція щодо проведення вищезазначеного заходу для даних працівників дійсно є актуальною, але проведення даного заходу безпосередньо в суді є недоцільним за недостатньою кількістю учасників. Також, запропоновано з приводу організації проведення воркшопу для працівників апаратів судів, відповідальних за питання доступу до публічної інформації, звернутись до відповідних громадських організацій, регіональних відділень Національної школи суддів України.

 

         09.06.2020 до Ленінського районного суду м. Миколаєва надійшло звернення від захисника обвинуваченого Фільцева О.О. адвоката Гарника О.А. про направлення копій документів, які не мають процесуального значення. 12.06.2020 адвокату Гарнику О.А. надано відповідь та направлено копії запитуваних документів, а саме: копії наказів про надання відпусток суддям, копії наказу про відкликання судді з відпустки та копії повідомлення з приводу розгляду клопотання щодо продовження запобіжного заходу Фільцеву О.О..

 

         17.07.2020 за допомогою поштового зв’язку до Ленінського районного суду м. Миколаєва надійшла скарга Михайлової Ірини Мінгаліївни щодо не отримання інформації про рух її скарги на рішення головного державного виконавця Інгульського відділу державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції Чмих Л.В. з проханням надіслати на її адресу інформацію про рух скарги від 11.05.2020. На поштову адресу Михайлової Ірини Мінгаліївни 27.07.2020  направлено запитувану інформацію, а саме номер справи та провадження за якими скарга зареєстрована в автоматизованій системі документообігу суду КП «Д-3», прізвище та ініціали судді в провадженні якого перебуває скарга та відомості про прийняття до розгляду і призначення до слухання у відкритому судовому засіданні. Разом з тим повідомлено про направлення судової повістки з ухвалою про прийняття скарги до провадження на адресу скаржника рекомендованим листом з повідомленням.

 

         27.10.2020 за допомогою Court web-portal на електронну адресу Ленінського районного суду м. Миколаєва від Шатурської Оксани Олександрівни надійшла електронна форма звернення громадян. Суть порушеного питання становить прохання надати відповідь, які потрібні документи щоб подати на розлучення при наявності неповнолітньої дитини. 28.10.2020 Шатурській Оксані Олександрівні надано відповідь щодо відповідності «Форми звернення громадян» до вимог Закону України «Про звернення громадян». Однак, не зважаючи на те, що запит не поширюється на дію Закону України «Про звернення громадян», Шатурській Оксані Олександрівні надано роз’яснення щодо порядку звернення до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів в порядку цивільного судочинства відповідно до вимог ЦПК України. Також, роз’яснено право користуватися правничою допомогою та можливість звернення до центру з надання безоплатної правової допомоги.

        

         Керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення проблемних питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникові надається усна допомога та відповідні роз’яснення.

Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до звернення до суду є правова необізнаність громадян.

      Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» не має.

      За звітний період часу відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» надійшло 13  запитів про надання інформації.

      Всі інформаційні запити отриманні в порядку визначеному вищевказаним законом розглянуто своєчасно, а саме протягом п’яти робочих днів. Інформаційних запитів, які розглянуті з порушенням строків немає.

 

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. За підсумками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян за 2020 рік слід прийти до висновку, що у Ленінському районному суді м. Миколаєва розгляд звернень громадян, що надходять до суду, здійснюється з постійним контролем за своєчасністю їх розгляду та повнотою надання відповідей заявникам, скаржникам, тощо.
  2. Суддями Ленінського районного суду м. Миколаєва проводиться робота по об’єктивному і вчасному розгляду заяв та скарг, перевірки викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства і повідомлення громадян про наслідки розгляду таких заяв та скарг.
  3. Звернути увагу працівників апарату суду на необхідність належного виконання своїх службових обов’язків та необхідність своєчасної відправки поштової кореспонденції, додержання правил Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

 

 

Керівник апарату Ленінського

районного суду м. Миколаєва                                                                      І.О. Поліщук

 

 

 

 

Вик.: Болдирєва С.Г.

тел.: 53-30-60